VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY


1. Rozsah platnosti

Těmito Všeobecnými obchodními podmínky (dále jen "Podmínky") se řídí všechny obchodní
vztahy uzavřené mezi společností FoodPack s.r.o., se sídlem Brněnská 420, 664 82 Říčany u
Brna, IČ: 26889901 (dále jen "dodavatel") a druhými stranami (dále jen "odběratel"). Veškeré
obchodní vztahy se řídí právním řádem České republiky a obchodním zákoníkem ČR.
Podmínky jsou základními podmínkami prodeje zboží dodavatele, pokud se odchylují od
dispozitivních právních norem platného právního řádu České republiky, mají před těmito
normami přednost.
Případné odlišné podmínky odběratele jsou platné jen v případě výslovného písemného
souhlasu.


2. Uzavření smlouvy

Jednotlivé kupní smlouvy jsou uzavírány na základě písemné/mailové/tel./on-line nebo ústní
objednávky kupujícího. Objednávka kupujícího musí obsahovat nejméně tyto náležitosti:
a) obchodní firmu, sídlo nebo místo podnikání kupujícího
b) jeho IČO(DIČ, pokud jue registrován jako plátce DPH)
c) druh produktu (zboží), který jednoznačně určuje předmět objednávky, uváděný v ceníku
prodávajícího.
d) množství požadovaných kusů produktů
e) místo a termín dodání
f) způsob dopravy a formma úhrady kupní ceny zboží
g) v případě písemné objednávky čitelný podpis oprávněného zástupce kupujícího
Na základě elektronické objednávky kupujícího, splňující shora uvedené požadavky,
prodávající kupujícímu vystaví potvrzení objednávky, v němž kupujícímu potvrdí druh,
předpokládanou kupní cenu, množství produktů, jež se kupujícímu zavazuje dodat, místo a
termín dodání, způsob dopravy a formu úhrady kupní ceny. V případě písemného potvrzení
má kupující právo do 24 hodin od obdržení potvrzení objednávky podat prodávajícímu
písemně návrh na změnu objednávky nebo na její zrušení. Neučiní-li tak ve stanovené lhůtě,
je kupní smlouva mezi oběma stranami uzavřena, a to v té podobě, jak je uvedeno v potvrzení
objednávky. V případě návrhu kupujícího na změnu objednávky prodávající kupujícímu
znovu vystaví potvrzení objednávky, v němž kupujícímu potvrdí druh, předpokládanou kupní
cenu, množství produktů, jež se kupujícímu zavazuje dodat, místo a termín dodání, způsob
dopravy a formu úhrady kupní ceny. Kupní smlouva mezi oběma stranami, a to v té podobě,
jak je uvedeno v pozdějším potvrzení objednávky, je pak uzavřena okamžikem, kdy potvrzení
objednávky obdrží kupující. Za potvrzení objednávky lze považovat i její faktické splnění
prodávajícím.
Před uzavřením první kupní smlouvy mezi prodávajícím a kupujícím v rámci jejich
obchodních vztahů musí kupující prodávajícímu předložit doklad o oprávnění ke své
podnikatelské činnosti (platný výpis zu obchodního rejstříku, živnostenský list nebo koncesní
listinu).
Odběratel se zavazuje předmět či službu plnění převzít v dohodnutých termínech a řádně zaplatit.

3. Ceny

Kupní cena je stanovena dle ceníku prodávajícího platného v době objednání zboží,
nedohodnou-li se smluvní strany v konkrétním případě jinak. Jestliže se po uzavření
smluvního vztahu podstatně změní náklady vztahující se k plnění předmětu smlouvy, smluvní
partneři se dohodnou písemně na úpravě ceny. V ceně zboží je započítáno balné a doprava.

4. Termín plnění

Dnem dodání je den odeslání či předání k přepravě nebo převzetí zboží odběratelem na
prodejně dodavatele. Dodávky po částech jsou možné po dohodě s odběratelem.
Pokud odběratel nepřevezme výrobek ve sjednaném termínu a sjednaném místě, bylo
smluvními stranami dohodnuto, že dodavatel může po odběrateli požadovat skladné a úhradu
nákladů až ve výši 100 % z dohodnuté ceny, dle způsobilosti zboží k opětovnému prodeji.

5. Expedice a přechod rizika

Pokud není smluvně domluven způsob balení, je zboží odesláno ve standardním balení
dodavatele. Riziko nahodilé zkázy přechází na odběratele okamžikem jeho předání dopravci
či odběrateli.

6. Vadné a pozdní plnění

Dodavatel odpovídá odběrateli za vady zboží dle §422 zákoníka č. 513/1991 Sb., obchodní zákoník.
Odběratel je povinen prohlédnout zboží co nejdříve po přechodu nebezpečí škody na zboží.
Při osobním odběru zboží je povinen prohlédnout zboží neprodleně při jeho převzetí. Zjistí-li
u zboží vadu, je povinen zjištěnou vadu v místě odběru zboží dodavateli neprodleně oznámit.
Dodavatel odběrateli zjištěnou a jím uznanou vadu bezplatně a bez zbytečného odkladu
odstraní, a to dodáním chybějícího zboží nebo dodáním náhradního zboží za zboží vadné.
Není-li možné vadu bezodkladně odstranit či dodat náhradní zboží, dodavatel tak učiní v
nejbližším možném termínu. O tomto termínu prodávající kupujícího vyrozumí. Při dodání
zboží odběrateli prostřednictvím dopravce je odběratel povinen uplatnit nároky z vad
množství a druhu prodávaného zboží do 3 pracovních dnů od předání zboží dopravcem.
Odběratel je povinen nároky za vady ve stanovené lhůtě uplatnit u dodavatele písemně, s
popisem vady. V případě vady druhu zboží je odběratel oprávněn požadovat dodání
náhradního zboží jen tehdy, jestliže vadné zboží bude vráceno dodavateli v původním balení.
Dodavatel zjištěnou a jím uznanou vadu bezplatně a bez zbytečného odkladu odstraní, a to
dodáním chybějícího zboží nebo dodáním náhradního zboží za zboží vadné. Není-li možné
vadu odstranit bezodkladně, dodavatel tak učiní v nejbližším možném termínu. O tomto
termínu odběratele vyrozumí.

7. Platební podmínky a výhrada vlastnictví

Pokud není sjednána platba v hotovosti na pokladně dodavatele, je odběratel povinen uhradit
fakturu v plné výši do termínu uvedeném na faktuře.
Dodavatel vystaví fakturu při dodání zboží odběrateli. V pochybnostech se má za to, že
odběratel fakturu obdržel 3 den po dodání zboží. Vystavená faktura slouží zároveň jako
dodací list a prokazuje dodání zboží odběrateli, v případě zásilky potvrzuje její vypravení.
V případě nedodržení termínu splatnosti faktury se zavazuje odběratel uhradit smluvní pokutu
ve výši 0,2% z fakturované částky za každý den prodlení do zaplacení celé fakturované
částky.
Až do zaplacení celé fakturované částky včetně případných smluvních pokut je zboží
majetkem dodavatele. Po úhradě celé částkypřechází vlastnické právo na kupujícího. V
případě nezaplacení faktury v termínu splatnosti, může být přistoupeno k odebrání zboží.
Odběratel se zavazuje umožnit odebrání zboží pracovníkům dodavatele. Povinnost odběratele
zaplatit smluvní pokutu, úrok z prodlení či náhradu škody, jakož i další náklady spojené s
odebráním zboží a odstoupením od smlouvy není dotčena.

8. Odstoupení od smlouvy

V případě odstoupení od uzavřené smlouvy či závazné objednávky ze strany odběratele je
dodavatel oprávněn vyúčtovat odstupné ve výši 10% sjednané ceny. Pokud již došlo k
odeslání zboží, má dodavatel právo požadovat smluvní pokutu dle článku 4. těchto Podmínek.
Odestoupit od smlouvy lze pouze písemnou formou a toto odstoupení je platné třetím dnem po
dni, kdy bylo druhé straně písemné odstoupení od smlouvy doručeno.

9. Jiná ustanovení

Strany se dle z. č. 216/1994 Sb. dohodly, že veškeré jejich spory vzniklé ze smlouvy, jejíž
součástí jsou tyto obchodní podmínky či v souvislosti s touto smlouvou, budou rozhodovány
v rozhodčím řízení ("RŘ") před jediným rozhodcem ad hoc. Výslovně pověřují předsedu
představenstva Unie pro rozhodčí a mediační řízení ČR, a.s., IČ: 27166147 ("Unie") jakožto
fyzickou osobu, aby svým jménem a dle svého uvážení vybral pro RŘ rozhodce, a opravňují
ho, aby k výběru rozhodce zmocnil další osobu. K rukám předsedy představenstva Unie se na
adresu Cejl 91, 602 00 Brno podává žaloba a tato adresa je i doručovací adresou rozhodce a
místem, kde bude RŘ probíhat. Strany tímto výslovně pověřují rozhodce, aby určil cenu RŘ, a
dohodly se, že RŘ bude provedeno za cenu, která je případným vybraným rozhodcem
zveřejněna na www.urmr.cz ke dni podání žaloby. U sporů s mezinárodním prvkem se cena
RŘ zvyšuje o polovinu, v RŘ s více než dvěma účastníky se zvyšuje za třetího a každého
dalšího účastníka o pětinu. Dle výše uvedeného je zpoplatněn i nárok uplatněný jako
vzájemný návrh nebo námitka započtení v celé jejich výši. Zastavením řízení nezaniká nárok
rozhodce na úhradu ceny RŘ, zaplacená cena RŘ se nevrací. Strany pověřují rozhodce, aby
RŘ vedl v češtině, písemně bez ústního jednání, rozhodl dle zásad spravedlnosti, rozhodnutí
vydal bez odůvodnění, a souhlasí, že může pověřit k administrativní a ekonomické činnosti v
rámci RŘ třetí osoby, a v tomto rozsahu ho zprošťují mlčenlivosti. Strany dohodly, že o
případném vyloučení rozhodce rozhodne předseda dozorčí rady Unie, cena RŘ je nákladem
řízení a že v RŘ se přiměřeně použijí ustanovení OSŘ o postupu při doručování; uložení u
soudu nahrazuje uložení u rozhodce a vyvěšení na úřední desce soudu nahrazuje zveřejnění na
www.urmr.cz
Dodavatel si vyhrazuje právo tyto podmínky změnit nebo doplnit, a to zejména při změně
souvisejících právních norem nebo při změně způsobu obchodování. Změnu, doplnění a jejich
účinnost prodávající vyhlásí vhodným způsobem. Odběratel má právo, a případě nesouhlasu s
obsahem změněných či doplněných obchodních podmínek, tento nesouhlas sdělit
prodávajícímu ve lhůtě 7 dnů od okamžiku, kdy se o změně či doplnění dozvěděl. Neučiní-li
tak, má se za to, že kupující změny či doplňky akceptoval.
Právní vztahy těmito podmínkami výslovně neupravené, se řídí příslušnými ustanoveními
obchodního zákoníku a souvisejících právních předpisů.
Dodavatel neodpovídá odběrateli za škodu vzniklou okolnostmi vylučujícími odpovědnost,
např. zásahy státu, provozními, dopravními a energetickými poruchami, poruchami systému
elektronického obchodu, stávkami či výlukami. Tyto okolnosti jsou důvodem k odkladu
plnění smluvních povinností na straně dodavatele po dobu a v rozsahu účinnosti těchto
okolností. Totéž platí, i když uvedené okolnosti nastaly u subdodavatelů dodavatele.
Odběratel se zavazuje neprodleně oznámit dodavateli jakékoliv změny, týkající se jeho
oprávnění k podnikatelské činnosti, daňových povinností(zejména změnu DIČ a správce daně),
jeho platného účtu a bankovního spojení a vzniku platební neschopnosti. V případě
vzniku platební neschopnosti odběratele se veškeré pohledávky dodavatele vůči odběrateli
stávají splatnými v den, kdy se dodavatel o této platební neschopnosti dozvěděl. Dodavatel je
oprávněn v tomto případě žádat okamžitě vrácení dosud nezaplaceného zboží.
Písemná forma právního úkonu je zachována, je-li právní úkon učiněn telegraficky,
dálnopisem nebo elektronickými prostředky, jež umožňují zachycení obsahu právního úkonu
a určení osoby, která právní úkon učinila.
Pokud odběratel odepře či zmaří doručení listiny od dodavatele, považuje se tato za
doručenou dnem tohoto odepření či zmaření.
Odběratel tímto uděluje souhlas dodavateli, aby jako správce zpracovával všechny osobní
údaje týkající se jeho osoby, které mu sdělí, a to včetně rodného čísla u osob fyzických a
telefonního čísla, a to v souladu se zákonem č. 101/2000 Sb. Tento souhlasje dán až do doby
jeho písemného odvolání. O osobní údaj se nejedná, pokud je třeba ke zjištění identity
subjektu údajů nepřiměřené množství času, úsilí či materiálních prostředků. Poskytnuté údaje
budou zpracovány za účelem nabízení služeb, k marketingovým účelům a akviziční činnosti.
Tento souhlas se zpracováním údajů se vztahuje rovněž na všechny další nabyvatele či
zpracovatele těchto dat. Odběratel tímto dává dodavateli souhlas se zasíláním reklamních
materiálů a nabídek dodavatele. Tyto Všeobecné obchodní podmínky jsou účinné od 1.4.
2013 a nahrazují všeobecné podmínky vydané dříve.


<< ZPĚT